سعر ومواصفات هاتف تكتو سبارك ١٠ برو Tecno spark 10 Pro

 سعر ومواصفات هاتف تكتو سبارك ١٠ برو Tecno spark 10 Pro



شركة تكنو هي من أكثر.


شركات الاسمنت، فنزل التي.


بشكل كبير جدا في الفترة الأخيرة، وهذا سواء من حيث الشكل أو المضمون خصوصا.


سلسلتها المميزة جدا سلسلتي سبارك والتي تقدم فيها مبرد مواصفات ومميزات محترمة جدا ولكن بأسعار أقل بكثير من معظم المنافسين الذي يقدم نفس المواصفات في أجهزته. وعلى هذا فنحن في فيديو النهاردة نتعرف على أحدث إصدارات تكنو في سلسلة سبارك أو سبارك برو، وهنا نتعرف على كل مواصفات التلفون هذا وكل مميزاته وعيوبه بس في الأول تدعمون بلاك وشيل وكمان اشتركوا في القناة وتعالوا زر الجرس. أنا محمود مان واهلا وسهلا بكم فعلا جديدا. أول شيء هاتف هناك. وتعجبت جدا في الموبايل هو التصميم كلها تعتقد أنك أول ما تشوف التليفون ده منبهر أن الآي فون بروتين بتاع أبل فالمكان جاء بالشكل الصندوق الحاد الجميل جدا وكمان شكل السبب بتاع الكاميرات المنحوت من التصميم على أجهزة الأيفون.


وهذا بغض النظر يعني إن كنت تؤيد أن الشركات تقلد وتنزل من بعضها ولا لا، لكن العادي والممتاز كمان جدا في التصميم بتاع الموال دا أنه يأتي بخامات تصنيع من الأزيز وهذا من النادر أن نراه في الفئة السعرية دي. والإيجاز ده طبعا هيدي قيمة وفخامة أكتر التليفون ولكن بقى الفريم الذي حولنا الموبايل جاي من البلاستك أبعاد الموبايل وسمكه ووزنه كوبر ويتم بصراحة وذلك لأن الحجم الكبير بتاع الشاشة أو الخامات الإيجاز المصنع منها الموبايل وعلشان كده أعتقد قضيت وقتا على ما.


تتعود على مسكة.


التليفون فالتصميم بتاع سبارك من تكنو هو من أهم الإيجابيات بتاع الموبايل وهي عجيبة جدا وهذا من أول ما تشوفه عينا تقع عليه. نفس الكلام دا أيضا.


ينطبق على شاشة تعلم موبايل فهي من أهم المميزات الإيجابية والمحترمة جدا الموجودة في التليفون وأول المميزات دي أنها شاشة كاملة تأتي بالتصميم الجديد اللي بصمة أوبن شغل.


وصب صغير.


وبيجي في نصف الشاشة من فوق والشاشة لي حجمها كبير جدا ستة فاصلة ثمانية بوصة.


وهذا يجعل.


الموبايل من فئة.


الفولت وهي من نوع أي بي اس إن سي دي بجودة اتش دي بلاس بحيث أن كثافة البكسلات في الشاشة ألفين ربما مائة وستين في ألف وثمانين بيكسل، وهذا هي تميز خمسة وتسعين بيكسل لكل بوصة في الشاشة. وبصراحة دي كثافة البيكسلات ممتازة جدا بالنسبة لحجم الشاشة الكبير داو في الفئة السعرية دي الشاشة بعد عرض كبير عشرين لتسعة وتستحوذ على خمسة وثمانين فاصلة ستة في المئة من حد من وجهة التليفون نقل. ولما نجد نتكلم عن الأداء بتاع الشاشة فهي بصراحة تقدم لك ممتاز ودائما حسب.


درجة الحدة والتشبع أسطول ألوانه بالزر عليه الألوان بتكون واضحة جدا ودرجة سطوعها وحدتها ممتازين والكلام والتفاصيل والأيقونات البزر عليها يكونوا واضحين متشابهين بشكل كويس أوي. وبرضو من المميزات المحترمة الموجودة في الشاشة دي أنها تأتي بمعدل تحديث تسعين هرتز.


والذي بالتالي يجعل أي.


شيء الإشتغال على الشاشة على المبلغ دي اشتغل بشكل سلس وانسياب وسلس جدا.


وهذا انت تضحك.


ويس أنت مش قبلك أي مشكلة خالص. كنت تستخدم الشاشة.


دي تحت أشعة الشمس المباشرة حوافه أطراف الشاشة عرض منك وايرلس مناسب ولكن كان ممكن يصغر عن كدا قليلا ولكن دمعة الحجم الكبير جدا بتاع الشاشة لا يخليك تحس أنك.


منغمس جواها وأنت تستخدمها وبالتالي الشاشة ليها تكون شاشة ممتازة مرضية لك.


جدا لما تيجي تستخدمها في لعبة الجيم أو مشاهدة أي.


محتوى عليه.


خصوصا يعني كما نعلم أن.


الحجم الكبير بتاع هذه المبالغ يأتي بالأداء الذي يكمل توليفة المواصفات الممتازة جدا الموجودة في الموبايل. في التليفون يأتي بمعالج من إنتاج ميديا تكمل سلسلته المخصصة للجنس والهيليوم ثمانية وثمانين والموجود في أجهزة كتير محترمة جدا جدا مثل من شاومي والنت ولف من فينيكس وكمان السي في فايف من ريلي. والمرجعية موجودة هنا على القناة وممكن تبص عليها من الآية الفوق دي فالمعادلة جدا معالج تكون ثماني النوى. ويجب تردد لغاية الاثنين جيجاهيرتز بدقة تصنيع إثني عشر نانومتر مع معالج رسومي هو الميل يجي اثنين وخمسين.


أمسيته التلفون بيجي بنسختين من السعة التخزينية مية ثمانية وعشرين ومئتين وستة وخمسين جيجا بايت مع نسخة واحدة من الذاكرة العشوائية ثمانية جيجا رام واستعد سعات ممتازة جدا وتكون أكثر من كافية لاستخدامك. ولما نيجي نتكلم عن الأداء بتاع الموبايل فهو بصراحة يقدم لك أداء ممتاز. هناك كل المهام والاستخدامات يعني في المهام اليومية العادية مثل استخدام طلبات السوشال ميديا والتصفح والمكالمات والحاجات دي التلفون يقدم لك أنا كويس جدا مودم من غير ما أملك أي تهنئة لك في الموبايل، وبرضه أداء الموبايل في المهام المتعددة أو المغطاة، ولكن يكون أداء كويس أوي وتقدر أنك تفتح أكثر من تطبيق في الخلفية وتتنقل بينهم بشكل سلس وسريع، وهذا أيضا من غير ما يملك أي تهريج أو مشكلة في التلفون، ولكن بصراحة التليفون مش موجه أول الحتة لي فهو موجه أكتر للجنس وعلشان كده أداؤه يكون أفضل في الحتة الألعاب يعني انتهت إدارة اللعب كل الجينز الخفيفة والمتوسطة من غير أي مشكلة.


خالص في التليفون.


وبرضه في الجزء الثاني الجرافيك عالي فهي تشتغل معك بشكل.


كويس جدا من غير مقابل التهريج أو لك في الموبايل.


ولكن يستحسن يعني أن تلعب الجيم جدية على إعدادات جرافيك متوسطي وهذا علشان تأخذ أحسن أداء من الموبايل.


أما بالنسبة للكاميرات فالمبلغ بكاميرا خلفية ثلاثية والذي.


يأتي مع الفلاش فسيظهر.


بشكل ستة أجهزة الآيفون فالكمال الأساسية تأتي بدقة خمسين ميجا بكسل بفتحة على سيفين بنت ساكس والثلاث كاميرات دول ملحق بالفلاش اليدين مزدوج من قطعتين. فالكاميرا الأساسية بتيجي بدقة خمسين ميجا بيكسل بفتحة على سيفن منت سكس.


ولأنها تقدم لك بدون نار صور.


ممتازة جدا من حيث درجة الحدة والتشبع وسطوع الألوان بصورة عليه. الألوان تكون واضحة وجريئة ودرجة الدقة والسطوع الألوان بظروفها ممتازة وكمية التفاصيل التي تظهر فيها كثيرة ودقيقة وأيضا في الإضاءة الضعيفة. أولا لا يفهم جودة الصور بصراحة ما بتونس كتير وكمية النموذج التشويش البزر فيها يكون مؤلم يمكن.


هنالك الدقة العالية للكاميرا وكمان فتحة العدسة الواسعة وبصراحة الكاميرا هذه تعتبر من أحسن.


الكاميرات الموجودة في الفأس عندي كلها. وبالنسبة بال تصوير الفيديو.


فانتهت.


إذا تصور فيديوهات بجودة اتش دي بلاس بدقة ألف وثمانين بيكسل بثلاثين فيلم فيستا. أما بالنسبة الكاميرا الأمامية على الموبايل فهي في. صراحة من اقوى وافضل كاميرات السلفي الموجودة في الفاس على يده كلها. فالمبلغ بكاميرا أمامية وحيدة بدقة اثنين وثلاثين ميجا بكسل والملحق أيضا بـ فلاش ضمن قطعتين وتدار باستخدام الكاميرا دي. انا اتخذ صور سلفي ممتازة.


جدا وهذا من حصة دقة.


وجودة الصور التي تأخذها به. أعتقد أنها تأخذ بها الصور سلفي جميل جدا كمنهج شوفت في المناسبات التليفون بيجي بطارية بسعة خمسة آلاف مللي أمبير أي نعم ليس أكبر. سعيد بطارية موجودة في الوقت الحالي ولكنها تكون كافية جدا. لاستخدامك ويتكامل مع كل يوم كله من غير أي مشكلة خالص.


والبطارية هذه تأتي.


بقدرة شحن ثمانية عشرات، وطبعا هذا المؤتمر شحن سريع خالص.


التلفونات شحن معاك من الصفر مية في المية في حوالي ساعتين العشرة لي تقريبا، وهذا يكون من.


خلال تلفزيون سي بي تي سي. وأيضا من أهم المميزات الموجودة في الموبايل أنه يأتي بأحدث نظام تشغيل أندرويد اندرويد سي تي ما أحدث موجة مستخدم من تكنو وهي الهيئة. أقسم لك أن تقول في منتج سكس وبصراحة الوجه ده وجهك كويس جدا لا يوجد فيه مشاكل يعني مشغل الأيقونات كويس وهي يعجبك وفيها مميزات كثيرة زي أنها تدعم وضع الباركود بالكامل وأيضا هتقدر من خلالها أن تعمل نسختين من طلبات السوشيال ميديا تتقاسم الشاشة الجزئين علشان تستخدم تضبط في نفس الوقت. التليفون يدعم تركيب شريحتين منه نسيم وشاهد البت عمرو تسوي شبكتك للربع الفوري وبرضو تقدر أنك تركب كرت ذاكرة خالية من كروس كارد.


وهذا حتى.


واحد تيرا في منفذ عصبي التليفون به. مستشعر البصمة المدمج في المكان العملي جدا في زر الباور وبصراحة المستشعر ده ممتاز من حيث الدقة والسرعة. أيضا التليفون يدعم خاصية الفيس بوك على شان تقدر تفتح التلفون بتاعك باستخدام بس قل لي ولم تشتغل بشكل ممتاز جدا من حزب الكنبة أسرع عندك تليفون بقي سماعة وحيدة من على اليمين والله صوتها عالي ولكن بنقاء ممتاز. التليفون بيجي مستشعرات التقارب والتسارع والدور محور البوصلة والجيب السفلي في الجهاز دوكو جي إس من حيث الدقة والسرعة وكمان التليفون يدعم تركيب وصلات الرووت شيء موجود في يو إس إن وأيضا من أهم الإيجابيات تأتي التليفون ده نريد مستشعر أنه في اتصال قريب المدى ولكن بالتليفون مستشعر جالس كوب ولا مستشعر الآن وغير مقاوم الغبار وفيه يصدر بروتوس فايف بونتو الموبايل بلونين اسود وابيض وعلبة التليفون بقفل الشاحن وسلك توصيل رئيسي مجرب للموبايل سمعتها هندي في أدب يصدر للشريحة أو الضمان. أكتب التعليمات وسعر البيع بتاع الموبايل مئتين وخمسة وسبعين دولار وطبعا النشادر لو وسعره بالمصري على سنة درهم عندنا في مصر متغير كل يوم بسعر أو المترفين يكون المتحدة البيع في السوء حسب نقلا كنت الشراء تحت في صندوق الأصبع. نعم اشتريت الفندق نسبة شركة برو من تكنو يعتبر.


من أفضل.


التلفونات الموجودة في الاتصالات دلوقتي أو بدايات الفئة المتوسطة.


بدل أنه يقدم لك مواصفات ممتازة جدا في الفئة دي سواء التصميم أو الشاشة وكمان الأداء والكاميرات والبطارية وحاجات تانية تعجبك. والأهم من كل هذا أن كل المواصفات دي تجي.


بسعر ممتاز جدا.


والتي تجعل الموبايل من أفضل.


الاختيارات التي يجب أن تفكر فيها يعني بشكل كويس. وطبعا أحب أن أشوف أرائكم معكم عن التليفون في التعاملات أسفل الفيديو فهذه الحالة بشر كل واحد شايف الفيديو النهاية وطبعا ما تسجل لا تشير ولو ضمنت شايني فلت الشريط في القنوات. فعلا زر الجرس على شان تكون أول واحد ونرى الحالات الجديدة لشريط الحالة. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.


تعليقات